První vozy pyšnící se značkou BMW sjely z výrobních pásů před téměř 90 lety, majitelů bavoráků ale neustále přibývá. Učarovala jim charakteristická maska chladiče, nesporná elegance nebo možná sportovní duch, který se skrývá pod kapotou každého vozu s modrobílým emblémem. Zajímá vás, jaká je historie dnes již ikonické automobilky BMW?
Od leteckých motorů k automobilům
Pod značkou BMW (Bayerische Motoren Werke) původně nevznikaly automobily, ale letecké motory. Továrna na jejich výrobu byla založená v roce 1916 a až o 12 let později se přeorientovala na automobilový průmysl. A hned s prvním vozem, který opustil vrata BMW, slavila společnost úspěch. Byl jím dnes již historický model Dixi, díky kterému začal o vlastním automobilu snít nejeden Němec.
Kabriolet 328
Na počátku 30.let si společnost BMW vydobyla pevné místo na tehdejším evropském trhu, který zásobila automobily s charakteristickou maskou chladiče. O tom, že ve vozech BMW dřímá sportovní duch, se celý svět přesvědčil díky elegantnímu kabrioletu 328. Pod jeho kapotou se skrývalo 80 koní a při sešlápnutí pedálu až k podlaze vylétla ručička tachometru až ke 150 km/h.
Po válce na trh s luxusními auty
Během druhé světové války se výroba osobních vozů zcela přerušila, ale ani to firmu nezastavilo. Jen tři roky po válce se znovu vrátila k tomu, čím proslula – nejprve k výrobě motocyklů a v roce 1952 i vozů BMW. Jedním z prvních poválečných vozů byl elegantní, i když poněkud robustní model 501, díky kterému se společnost zviditelnila i na trhu s luxusními auty.
Malé vozy za lidové ceny
Válkou zdevastovaná Evropa ale netoužila po luxusních vozech, které si beztak nemohla dovolit. BMW se proto začalo orientovat na malé a dostupné automobily doslova pro každého. Proto když se na scéně v roce 1945 objevilo legrační italské tříkolové vozítko Isetta, do kterého se nastupovalo zpředu, Němci neváhali a zakoupili na něj licenční práva. Risk se automobilce BMW vyplatil – Isetta se na německém trhu stala doslova šlágrem a brzy ji následovala čtyřmístná verze.
I Elvis Presley se vozil v BMW
Pro padesátá léta jsou typické modely 503 a zejména 507. Oba se řadily ke sportovním vozům, které se mohly chlubit výkonem až 195 koní. Přesto se nesetkaly s takovým úspěchem, jak se předpokládalo. Zákazníci se stěžovali především na nedostatečně velký zavazadlový prostor. A to i přesto, že model 507 vlastnil sám Elvis Presley, jehož vůz byl v roce 2016 zrekonstruovaný.
Symbol mladých a úspěšných
V roce 1972 zahájila automobilka BMW novou marketingovou politiku jednotných modelových řad, jíž zůstala věrná až dodnes. Na konci 70.let už vozy BMW patřily k symbolům mladých a úspěšných lidí, kteří toužili po praktickém, ale přesto elegantním a rychlém automobilu.
Tematická kolekce BMW
Udělejte radost sobě nebo někomu z vašich blízkých – nemusíte si přitom hned pořizovat vůz značky BMW, prozatím si můžete vybrat něco z naší tematické kolekce!
Hrnky
Vychutnejte si kávu, čaj nebo něco ostřejšího z hrnku s originálním potiskem. Pokud sháníte dárek pro opravdového milovníka vozů BMW, hrnek je trefou do černého!
Plechové dózy
Udělejte si pořádek ve své dílně nebo garáži – praktické plechové dózy vám poslouží jako skvělé místo pro vaše nářadí, šrouby a vše, co chcete mít po ruce.
Plechové kasičky
Nebaví vás neustále nosit drobáky po kapsách? Odkládejte si je do plechové kasičky a za pár týdnů budete sami překvapeni, kolik jste nevědomky našetřili!
Plechové cedule
Plechové cedule jsou pro stěny dílny nebo garáže jako dělané! Zpestřete si nevýrazné zdi cedulí s modrobílým emblémem BMW nebo ikonickými motorkami.
Hodiny
O tom, že je ten pravý čas na pořádnou projížďku, vás spolehlivě informují originální nástěnné hodiny, které by neměly chybět v žádné garáži!